Piszę, więc jestem…


Źródło: pixabay.com/pl
Źródło: pixabay.com/pl

Czym jest (dla mnie) pisanie?

Wędrowaniem, bez zdzierania zelówek. Kiedy siadam do pisania, zmieniam się w wagabundę, przemierzającego bezkresne szlaki. Niczym wytrawny powsinoga, zaglądam tam i tu, zasypiam na słów sianie, strawą mą literackie okruchy.

Czym pisanie jest (dla mnie)?

Powiewem wolności, który delikatnie otula me zmysły. Nie nazbyt silnym, by nie powalić na kolana, ale i nie tak łagodnym, by zapomnieć zaraz o jego dotyku. Powiewem, który rozbudza do życia, do działania, dającym swobodę improwizacji. Powiewem porywającym myśli do dzikiego pogo – a gdy te już rozhulają się, ojjj, ciężko je zatrzymać…

Czym (dla mnie) pisanie jest?

Ławką, zwykłą, obdartą, podrapaną. Podlaną przez czworonożnego przyjaciela człowieka. Taką, która spoczynek daje po mozołach dnia codziennego. Będącą przystanią dla zmęczonego słowa. W cieniu metafor ulokowaną. Skrytą w przenośni zaroślach. Pozwalającą ciału spokojnie rozłożyć się, gdy sponiewierane i bezsilne – z dala od ciekawskich spojrzeń.

Czymżesz jeszcze owo pisanie?

Szczytów odkrywaniem. Wody szemraniem (choć inni – kolokwialnie – „laniem” to nazywają). Pustynią niezmierzoną, gdzie słów ziarenka przepuszczam przez palce czasu. Metafizycznym dryfowaniem na słów fali. Schodzeniem w niebezpiecznie mroczne odmęty id. Ucieczką od kościstych ramion samotności. Bezkarnym taplaniem się w przyzwoitej nieprzyzwoitości. Brodzeniem w rynsztokowym grafomaństwie. Wyzwoleniem od ciężaru myśli. Niezgodą na ciszę. Muzyką w formacie tekstowym. Anielskim pocałunkiem, składanym na papierowych ustach.

I poznawaniem – siebie, przede wszystkim. Bo kiedy piszę, wykopuję z najgłębszych pokładów (nie)świadomości wszystko to, czego nie splamiłabym języka światłem dziennym.

Piszę, więc jestem…

One thought on “Piszę, więc jestem…

Skomentuj

